Rozrzutnik obornika N267/1 6t - Metal Fach
Układ centralnego smarowania wymaga zasilania elektrycznego 12V.
Rozrzutnik obornika N267/1 o ładowności 6 t. typu tandem wyposażony jest w czterobębnowy adapter pionowy nachylony do przodu, gwarantujący szeroki i równomierny rozrzut obornika. Bębny obracają się przeciwbieżnie parami (patrząc od tyłu maszyny: dwa prawe – przeciwnie do ruchu wskazówek zegara; dwa lewe – zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Każdy z bębnów jest wyważany w celu minimalizowania drgań maszyny podczas pracy. Zastosowane są wymienne, przykręcane zęby wykonane z wysokogatunkowej stali.
Agregacja z ciągnikiem odbywa się poprzez zaczep dolny z możliwością regulacji.
W celu zabezpieczenia napędu zastosowano sprzęgło przeciążeniowe cierne.
Standardowo maszyna wyposażona jest w podnoszoną hydraulicznie, uszczelnioną w dolnej części klapę tylną, zabezpieczającą przed wysypywaniem się materiału w trakcie transportu. Dodatkowo w celu zapewniania równomierności pracy klapy, zastosowano synchronizator łańcuchowy.
W celu zabezpieczenia burt podczas prac załadunkowych standardowo wyposażono maszynę w drewnianą listwę, osłaniającą burty.
Aby zwiększyć uniwersalność maszyny można dodatkowo zastosować nadstawki pełne lub siatkowe o wysokości 500 mm.
Sterowanie maszyną odbywa się za pomocą hydrauliki dwusekcyjnej lub jednosekcyjnej i cięgien boldwena, co umożliwia równoczesne podłączenie innych urządzeń sterowanych hydraulicznie do ciągnika (np. ładowacza czołowego).
OPCJA !
Układ centralnego smarowania stosowany w rozrzutniku ma na celu uproszczenie procesu smarowania jego punktów smarnych. Odbywa się to poprzez podanie określonej dawki smaru, która jest różna dla poszczególnych łożysk i można wpływać na jej wielkość dla każdego z punktów oddzielnie. Dawka smaru jest podawana co pewien czas, który jest ustawiany na panelu sterującym układu smarowania. Pierwszy cykl smarny odbywa się z chwilą podania napięcia do układu, kolejne cykle odbywają się w odstępach czasowych
Łożyska większe, obciążone bardziej lub używane przez cały czas otrzymują większą dawkę smaru.
Układ centralnego smarowania znacząco skraca czas obsługi codziennej maszyny. Zmniejsza też zużycie poszczególnych elementów współpracujących, łożysk oraz łańcuchów.